Τριήμερο βιωματικό σεμινάριο - Συνδιοργάνωση με το ΚΠΕ Κλειτορίας, 29 Νοεμβρίου ως 1 Δεκεμβρίου 2013

«Βιωματική προσέγγιση με αξιοποίηση θεατροπαιδαγωγικών τεχνικών και οπτικοακουστικών μέσων σε Προγράμματα Π.Ε. σε Προστατευόμενες Περιοχές»

 

Συνδιοργάνωση Σεμιναρίου από το ΚΠΕ Κλειτορίας - Ακράτας και το ΚΠΕ Κρεστένων

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του τριήμερου Βιωματικού Σεμιναρίου επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών με τίτλο «Βιωματική προσέγγιση με αξιοποίηση θεατροπαιδαγωγικών τεχνικών και οπτικοακουστικών μέσων σε Προγράμματα Π.Ε. σε Προστατευόμενες Περιοχές» που συνδιοργανώθηκε από τις Παιδαγωγικές Ομάδες του ΚΠΕ Κλειτορίας - Ακράτας και του ΚΠΕ Κρεστένων και υλοποιήθηκε από την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου έως την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013 στην Κλειτορία Αχαΐας.

Σκοπός του σεμιναρίου ήταν η ανάδειξη της σημασίας υλοποίησης Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε Προστατευόμενες Περιοχές καθώς και η επιμόρφωση και ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε βιωματικές δραστηριότητες, θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές και οπτικοακουστικά μέσα που εμπλουτίζουν τη μεθοδολογία αυτών των Προγραμμάτων.Συμμετείχαν συνολικά 45 εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης των Νομών Ηλείας και Αχαΐας. 

Η έναρξη των εργασιών έγινε το απόγευμα της Παρασκευής 29 Νοεμβρίου με το χαιρετισμό των δύο Υπευθύνων, κκ Χαρίλαου Μοσχόπουλου και  Πέτρου Γαβρά, καθώς και την παρουσίαση των Προγραμμάτων και των δράσεων των δύο Κέντρων.  Στη συνέχεια τα Μέλη των δύο Παιδαγωγικών Ομάδων αναφέρθηκαν με εισηγήσεις τους στο θεσμό των Προστατευόμενων Περιοχών καθώς και την περιβαλλοντική και παιδαγωγική αξία τους. Ειδικότερα αναφέρθηκαν στις Προστατευόμενες Περιοχές των Νομών Αχαΐας και Ηλείας, στα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που υλοποιούν τα δύο Κέντρα σε αυτές καθώς και στη μεθοδολογία υλοποίησής τους. Οι εργασίες της Παρασκευής ολοκληρώθηκαν με  τη συγκρότηση ομάδων και βιωματικές δραστηριότητες.

Το Σάββατο 30 Νοεμβρίου ήταν αφιερωμένο στην Προστατευόμενη Περιοχή Χελμού – Βουραϊκού ως παράδειγμα βιωματικής προσέγγισης ενός βιότοπου σημαντικής οικολογικής, κοινωνικής και πολιτισμικής αξίας. Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες πεδίου που είχαν ετοιμάσει τα Μέλη των Παιδαγωγικών Ομάδων των δύο ΚΠΕ. Οι δραστηριότητες αυτές θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως βιωμένο παράδειγμα για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση αντίστοιχων δραστηριοτήτων από τις Περιβαλλοντικές Ομάδες των σχολείων σε πεδία Προστατευόμενων Περιοχών, προσαρμοσμένες στα ιδιαίτερα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής.

Τέλος την Κυριακή  1 Δεκεμβρίου οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, χωρισμένοι σε τρεις ομάδες, υλοποίησαν βιωματικά μεθοδολογικά εργαστήρια. Ειδικότερα ασχολήθηκαν με το παιχνίδι ρόλων, την τέχνη και την τεχνική του animation καθώς και το σχεδιασμό ενός Προγράμματος Π.Ε. σε Προστατευόμενες Περιοχές. Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν οι διαφορετικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις στην ολομέλεια και συζητήθηκε η παιδαγωγική τους αξία και διάσταση.

Με το πέρας των εργασιών οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την εκτίμηση πως τέτοιου είδους δράσεις συμβάλλουν στην κάλυψη των επιμορφωτικών τους αναγκών και εμπλουτίζουν τις παιδαγωγικές τους πρακτικές. Η αλληλοϋποστήριξη, η ανατροφοδότηση και η δημιουργική συμμετοχή τους συνέβαλε στη θετική αποτίμηση του τριημέρου και στην ευχή για «καλή και δημιουργική αντάμωση» σε ανάλογες δράσεις.