Δελτίο Τύπου για τις δράσεις του ΚΠΕ Κρεστένων στο πλαίσιο της Εβδομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

«Εβδομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης»

Δράσεις του ΚΠΕ Κρεστένων

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κρεστένων, στο πλαίσιο της καθιέρωσης από το Υπουργείο Παιδείας της δεύτερης εβδομάδας του Οκτωβρίου ως «Εβδομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης», προγραμμάτισε και υλοποίησε δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της εκπαιδευτικής κοινότητας της Ηλείας.

Την Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015 συνδιοργανώθηκε με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Ηλείας - δια των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων - Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών στον Πύργο. Στην Ημερίδα, που είχε τίτλο «Περιβάλλον και εκπαίδευση: Δράσεις – προγράμματα» και υλοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας (Διοικητήριο) και ώρες 11:00 έως 14:00, συμμετείχαν 100 περίπου εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων. Στην έναρξη της, τη συνάντηση χαιρέτησαν οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, Ζωή Βουρλούμη και Βασίλειος Δημητρέλλος αντίστοιχα, καθώς και οι σχολικοί σύμβουλοι Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας Νικόλαος Χολέβας, Ανδρέας Καρατζάς, Επαμεινώνδας Φωκάς και Παπαστόικου Μαρία.

Στο πρώτο μέρος, η Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, Ευγενία Ηλιοπούλου, παρουσίασε το θεσμικό πλαίσιο και τη διαδικασία υλοποίησης ενός προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, τις δυνητικές θεματικές καθώς και τις ενδεδειγμένες παιδαγωγικές και μεθοδολογικές πρακτικές. Ο Υπεύθυνος, Πέτρος Γαβράς, και η Παιδαγωγική Ομάδα του  ΚΠΕ Κρεστένων στη συνέχεια παρουσίασαν τις δράσεις του Κέντρου, τα προγράμματα που υλοποιεί με εκπαιδευτικούς και τις περιβαλλοντικές τους ομάδες, τα σεμινάρια επιμόρφωσης καθώς και το Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Π.Ε. «Τα τοπικά προϊόντα σε μια κοινωνία αειφορίας» που συντονίζει.

Στο δεύτερο μέρος της Ημερίδας παρουσιάστηκαν από εκπαιδευτικούς και των δύο βαθμίδων οι εμπειρίες τους από την υλοποίηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων στα σχολεία τους κατά την περσινή σχολική χρονιά, με έμφαση στις καλές πρακτικές, ώστε να ανατροφοδοτούνται οι εργασίες των περιβαλλοντικών ομάδων. Συγκεκριμένα από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ηλείας η Σοφία Χρέππα του 4ου Νηπιαγωγείου Γαστούνης παρουσίασε το πρόγραμμα τους με τίτλο «Γλυκό τσαμπί σταφύλι» και ο Δημήτρης Οικονόμου του 5ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου το «Περπατώ και παίζω στο δάσος». Από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ηλείας αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικοί του 3ου Γυμνασίου Πύργου Μαρία Παπουτσή, Αθανασία Νταρζάνου, Γεωργία Καλδή, Μαρία Φωτιάδη παρουσίασαν δύο προγράμματα με θέμα το τρένο «Τα τρένα που φύγαν» και «Ο σιδηρόδρομος που αγκαλιάζει την Ηλεία». Τέλος, οι εκπαιδευτικοί του Λυκείου Κρεστένων Αναστασία Μαστοροπούλου και Βασιλική Πετροπούλου παρουσίασαν το πρόγραμμα της περιβαλλοντικής ομάδας του σχολείου τους με τίτλο «Προβληματίζομαι για τη διαχείριση των απορριμμάτων, αγωνιώ και φοβάμαι για το περιβάλλον, αγωνίζομαι για την αειφορία της τοπικής κοινωνίας». Οι εργασίες της Ημερίδας ολοκληρώθηκαν με την ευχή όλων για καλή δύναμη και δημιουργική συμμετοχή στις περιβαλλοντικές δράσεις και τα προγράμματα της νέας σχολικής χρονιάς.

Στο πλαίσιο της «Εβδομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης» υλοποιήθηκαν επίσης και δράσεις ευαισθητοποίησης στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ, στα Κρέστενα. Εκπαιδευτικοί και μαθητές ενημερώθηκαν για το ρόλο των ΚΠΕ στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, τα προγράμματα του ΚΠΕ Κρεστένων με έμφαση σε θεματικές που ενδιέφεραν ιδιαίτερα την κάθε ομάδα όπως η ενέργεια, το νερό ή τα τοπικά προϊόντα. Εκτός από τις θεωρητικές παρουσιάσεις υλοποιήθηκαν και βιωματικά εργαστήρια. Τα παιδιά, ανά ομάδες, συμμετείχαν σε διάφορα εργαστήρια. Ενδεικτικά, παρήγαγαν  σαπούνι από χρησιμοποιημένο ελαιόλαδο ή αναζήτησαν την προέλευση διαφόρων προϊόντων και υπολόγισαν τα τροφοχιλιόμετρα τους στο εργαστήριο πληροφορικής του Κέντρου. Στη συνέχεια παρουσίασαν τις δραστηριότητές τους και συζήτησαν την εμπειρία τους την οποία και αξιολόγησαν θετικά.

Οι συγκεκριμένες δράσεις στοχεύουν στον εμπλουτισμό και την ουσιαστική αναβάθμιση των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που υλοποιούνται στα σχολεία, με δημιουργική συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών, στην κατεύθυνση μιας εκπαίδευσης για την αειφορία.