Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κρεστένων στα πλαίσια του προγραμματισμού των δράσεών του για το έτος 2017-2018, της Πράξης «ΚΕΝΤΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΚΠΕ) – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ», του επιχειρησιακού προγράμματος «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ 2014 -2020», διοργάνωσε, σε συνεργασία με τους Υπεύθυνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή Σχολικών Δραστηριοτήτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Περιφερειακών Ενοτήτων εμβέλειάς του, διήμερο Εισαγωγικό Επιμορφωτικό Σεμινάριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, Δ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, Γ΄ Αθήνας, Δ΄ Αθήνας, Δυτικής Αττικής και Πειραιά.

Το σεμινάριο, με τίτλο: «Εισαγωγή στην Εκπαίδευση για την Αειφορία: το παράδειγμα της διαχείρισης του νερού» υλοποιήθηκε από το Σάββατο 25 Νοεμβρίου και ώρα 09:00 έως την Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2017 και ώρα 14:00 στους χώρους του ΚΠΕ Κρεστένων και σε πεδία της περιοχής. Σκοπός του ήταν οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί να επιμορφωθούν γύρω από βασικές εννοιολογικές αρχές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις (βιωματικές μεθόδους και τεχνικές) της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία, ώστε να υποστηρίξουν το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Περιελάμβανε θεωρητικές προσεγγίσεις, εργασίες πεδίου και βιωματικά εργαστήρια ενώ έμφαση δόθηκε στην αειφορική διαχείριση των υδάτινων πόρων, τη διαχρονική διασύνδεσή τους με την ανθρώπινη δραστηριότητα, υγεία και ευεξία καθώς και την ανάγκη προστασίας τους.

Πιο συγκεκριμένα, το Σάββατο το πρωί μετά το καλωσόρισμα των συμμετεχόντων ο Υπεύθυνος του Κέντρου Πέτρος Γαβράς παρουσίασε το σκοπό και τον τρόπο λειτουργίας του ευρύτερα καθώς και τους στόχους του συγκεκριμένου σεμιναρίου. Στη συνέχεια ο Παναγιώτης Σταθόπουλος, Δάσκαλος, Maitre Επιστημών Εκπαίδευσης Παν/μίου Bordeaux II, παρουσίασε την ιστορική εξέλιξη του θεσμού της Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο σε συνδυασμό με τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές ανάγκες. Η Ευγενία Ηλιοπούλου, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, ανέπτυξε διεξοδικά τους σκοπούς, τους στόχους και τις μεθόδους υλοποίησης προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στα σχολεία. Στη συνέχεια η Αγγελική Τσούρα, Αναπληρώτρια Υπεύθυνη του ΚΠΕ Κρεστένων αναφέρθηκε στη διαχείριση των υδάτινων πόρων της περιοχής της Ολυμπίας σε διάφορες ιστορικές περιόδους ενώ η Μαρία Σχοινά, Μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ, ανέλυσε την διαχρονική διαχείριση των υδάτινων πόρων στην περιοχή του Καϊάφα.

Ακολούθησε μετάβαση των εκπαιδευτικών στα αντίστοιχα πεδία για επιτόπια μελέτη. Αρχικά μελετήθηκαν τα λουτρά και οι λουτρικές εγκαταστάσεις της Αρχαίας Ολυμπίας και στη συνέχεια τα Ιαματικά Λουτρά και η λίμνη Καϊάφα με δραστηριότητες πεδίου που οργάνωσε και υλοποίησε η Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ.

Μετά την επιστροφή στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ στα Κρέστενα έγιναν παιχνίδια γνωριμίας, επικοινωνίας, συγκρότησης ομάδων και στη συνέχεια κάθε ομάδα εκπαιδευτικών παρακολούθησε κυκλικά δυο εργαστήρια που συνεχίστηκαν και την Κυριακή το πρωί. Το ένα αφορούσε το σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο σχολείο, με συντονιστές τον Παναγιώτη Σταθόπουλο και την Ευγενία Ηλιοπούλου, και το δεύτερο το σχεδιασμό και την οργάνωση δραστηριοτήτων της περιβαλλοντικής ομάδας στο πεδίο, με συντονιστές τα μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ Κρεστένων.

Την Κυριακή το μεσημέρι μετά τη λήξη των εργαστηρίων οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν τις εργασίες της κάθε ομάδας στην ολομέλεια και ακολούθησε συζήτηση και αξιολόγηση του σεμιναρίου. Κατά τη λήξη των εργασιών αποτιμήθηκε από τους συμμετέχοντες θετικά η διήμερη επιμόρφωση στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και εκφράστηκε η επιθυμία για συνέχιση τέτοιου είδους προσπαθειών και δράσεων προς ενδυνάμωση της εκπαίδευσης για την Αειφορία. Τα μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ από την πλευρά τους ευχαρίστησαν θερμά όλους τους εκπαιδευτικούς για τη δημιουργική τους συμμετοχή, τη συνέπειά τους και τη θετική τους διάθεση καθόλη τη διάρκεια του διήμερου σεμιναρίου.