Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κρεστένων

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε Περιβαλλοντικές Ομάδες εκπαιδευτικών και μαθητών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, 25-30 ατόμων. Υλοποιείται στους χώρους του Κ.Π.Ε. (αίθουσες γνωριμίας-έκφρασης) και στο πεδίο (αρχαιολογικός χώρος και μουσεία Αρχαίας Ολυμπίας).Στόχοι του προγράμματος:

Σκοπός του προγράμματος είναι να αποκτήσουν οι συμμετέχοντες τα κατάλληλα εφόδια ώστε να μπορούν να διακρίνουν τη διασύνδεση και αλληλεπίδραση φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος και να διαμορφώνουν συμπεριφορές, στάσεις και αξίες στην κατεύθυνση της αειφορικής διαχείρισης της βιολογικής και πολιτισμικής ποικιλότητας.- Γνωριμία με το οικοσύστημα της περιοχής της Αρχαίας Ολυμπίας (Αλφειός, Κλαδέος, Κρόνιος Λόφος, κοιλάδα της Ιερής Άλτης).

Στόχοι του προγράμματος:

– Γνωριμία με το οικοσύστημα της περιοχής της Αρχαίας Ολυμπίας από την αρχαιότητα έως σήμερα (Αλφειός, Κλαδέος, Κρόνιος Λόφος, κοιλάδα της Ιερής Άλτης). Η σύνδεση των γεωμορφολογικών χαρακτηριστικών του με τη διαχρονική εξέλιξη του χώρου- Θεωρητική προσέγγιση της διαχρονικής πορείας και εξέλιξης του Ιερού.

– Σύνδεση της φύσης με τη λατρεία των αρχαίων Ελλήνων (δεντρολατρεία, λατρεία γυναικείων θεοτήτων, τελετές γονιμότητας).

– Ανάδειξη της σχέσης της αρχιτεκτονικής της Ιερής Άλτης (δομικά υλικά, αρχιτεκτονικά μέλη και ρυθμοί) με τη φύση του γύρω χώρου.

– Διαχείριση του νερού στον ευρύτερο χώρο (ποτάμια, λουτρά, υδραγωγείο Ηρώδη).

– Αναζήτηση της σχέσης του αρχαίου αθλητή με το σώμα του (διατροφή, ασκήσεις, χρήση νερού, λαδιού, κ.ά.).

– Προβληματισμός για την εμπορευματοποίηση του αθλητισμού και του πολιτισμού.

– Ανίχνευση αξιών και κοινωνικών αναγκών όπως αυτές μεταβάλλονται μέσα στο χρόνο.

– Βιωματική προσέγγιση του υγιούς συναγωνισμού μέσα στη φύση.

– Απόλαυση υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικών δημιουργιών.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

– Γνωριμία της Ομάδας με παιχνίδια και δραστηριότητες.

– Θεωρητική προσέγγιση της διαχρονικής πορείας και εξέλιξης του Ιερού.

– Εργασία πεδίου στον Αρχαιολογικό χώρο και στα μουσεία με θεματικούς άξονες: γεωμορφολογία, παραδόσεις, λατρεία, αρχιτεκτονική, αγώνες, προετοιμασία αθλητών, σύστημα διαχείρισης των φυσικών πόρων (με έμφαση στην ελιά, το λαδί και το νερό).

– Δραστηριότητες αυτοέκφρασης των μαθητών (τραγούδι, λογοτεχνία, δημιουργική έκφραση, εικαστικά, θέατρο, χορός) με αφετηρία τη συγκεκριμένη θεματική και εμπειρία.

– Αξιολόγηση του προγράμματος.